Els Borst Netwerk Fryslân

Welkom op de pagina van het Els Borst Netwerk (EBN) Fryslân.

In de zomer van 2018 heeft een aantal D66-dames een Friese afdeling van het Els Borst Netwerk opgericht. Het doel van dit netwerk is meer vrouwen in Fryslân politiek actief krijgen. Om dit te bewerkstelligen, wordt er ingezet op netwerken, ontwikkeling (zowel politieke vaardigheden alsook persoonlijke ontwikkeling) en discussie ontlokken. Door onder meer workshops aan te bieden en activiteiten te organiseren willen we vrouwen in Fryslân betrekken bij het politieke vlak.

De organisatie van EBN-Fryslân bestaat uit:
– Abby Russchen (lid afdeling D66 Leeuwarden)
– Ojanne de Vries – Chang (Gemeenteraadslid D66 Heerenveen)
– Raquel García Hermida (lid afdeling D66 Opsterland)
– Nicky Kruizinga – Hylkema (Regiobestuur, lid afdeling D66 Heerenveen)
Lijkt het je leuk om de organisatie te versterken of wil je meedenken over het organiseren van events, voel je vrij om contact op te nemen!

Kick-off event: 14 oktober 2018
Op zondag 14 oktober staat het EBN-Fryslân kick-off event gepland in Proefverlof & eetlokaal Leeuwarden. Tweede Kamerlid Paul van Meenen komt spreken met aansluitend een discussie op het gebied van onderwijs en emancipatie. Als afsluiting is er een gezamenlijke lunch. De inschrijving is inmiddels gesloten.

Internationale Vrouwendag: 8 maart 2019
In 2019 vieren we 100 jaar vrouwenkiesrecht. Hoe we hier precies aandacht aan gaan schenken, volgt zo snel mogelijk.

En meer..

Boekenactie
EBN-Fryslân werkt samen met boekhandel Daan Nijman in Roden. Wil je ons netwerk steunen? Bestel dan je boeken via  https://elsborstnetwerk.breinboek.com/
en 5% van je aankoopbedrag gaat naar EBN-Fryslân.

Er is een LinkedIn groep Els Borst Netwerk – Noord-Nederland. Wil je op de hoogte blijven via LinkedIn connect dan met Raquel Garcia-van der Walle via LinkedIn en zij zal je uitnodigen voor de LinkedIn groep

Lid worden?
Lid worden van het Els Borst Netwerk? Meld je hier aan.

Laatst gewijzigd op 13 oktober 2018