woensdag 11 december 2019

Fractiemedewerker gezocht

Functieomschrijving

De Statenfractie van D66 zoekt met ingang van 1 feb a .s. een fractiemedewerker voor 24-28 uur per week. De fractie bestaat uit 2 Provinciale Statenleden en twee fractiemedewerkers.

De functie

De fractie wordt ondersteund door twee medewerkers. Met de andere fractiemedewerker bent u de steun en toeverlaat van de fractie; u zorgt ervoor dat de Statenleden hun werk kunnen doen. U bent een allrounder en bent iemand die anderen graag ondersteunt. Het werk is afwisselend; variërend van politiek inhoudelijke tot organisatorische en communicatieve taken.

De functie is geen negen tot vijf baan. Fractievergaderingen of politieke bijeenkomsten in de avonduren, commissievergaderingen en extra werk voorafgaand aan de Statenvergaderingen maken een flexibele opstelling en een flexibele beschikbaarheid noodzakelijk.

Een vast moment in de week is de woensdag; de vaste vergaderdag van de Provinciale Staten. Dan zijn alle fractiemedewerkers aanwezig. De andere dagen waarop u werkt worden in onderling overleg vastgesteld.

Taken

Politieke ondersteuning van de Statenfractie:

• inhoudelijke voorbereiding, onderzoek ter voorbereiding van de ‘Steatemerk’, Commissie- en Provinciale Statenvergaderingen
  • Dossiervorming
  • Onderzoek

Communicatie:

• verwerken van post en mail
  • contact onderhouden met de pers, persberichten schrijven
  • bijhouden website, social-media en nieuwsbrief

Netwerken/ kennis delen:

• contact onderhouden met andere D66-fracties, op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau
  • contact onderhouden met andere fracties, ogen en oren op het provinciehuis.

Secretarieel:

• agendabeheer Statenleden,
  • voorbereiding en verslaglegging fractievergaderingen

Functie-eisen

• HBO- of WO-werk- en denkniveau
  • goed ontwikkeld analytisch vermogen
  • goede communicatieve en organisatorische vaardigheden
  • goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • flexibel inzetbaar
  • affiniteit met D66

Persoonlijke kenmerken

• positieve, professionele en representatieve opstelling
  • faciliterende opstelling
  • flexibel (geen 9-5 mentaliteit)
  • proactief
  • accuraat
  • resultaatgericht
  • stressbestendig; kan prioriteiten stellen
  • integer
  • lerende houding

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een tijdelijk dienstverband van 24-28 uur per week (op jaarbasis) met uitzicht op verlenging. Salarisschaal 9 conform het BBRA. (Bruto 2617,58 bij 38 uur) Op de functie is een arbeidsvoorwaardenregeling van toepassing. Aanvang van de werkzaamheden: 1 februari 2020.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met fractievoorzitter Romke de Jong (0513-466333) en voor extra inzicht in de werkzaamheden met onze fractiemedewerker, Maaike de Lang (06-25218181). Sollicitaties kunt u voor voor 10 januari 2020 mailen naar d66@fryslan.nl Een gesprek met de leden van de fractie en met de zittende fractiemedewerker maakt deel uit van de sollicitatieproces.

Soort dienstverband: Parttime, Bepaalde tijd

Salaris: €2.617,58 per maand