vrijdag 30 december 2016

Nieuwkomersdebat, Tweede Kamerverkiezingen 2017 in Fryslân

Op woensdag 18 januari a.s. organiseren het CDA, ChristenUnie, de SP en D66 gezamenlijk het ‘Nieuwkomersdebat’. In dit debat zullen vier kandidaten die tijdens de aankomende Tweede Kamerverkiezingen voor het eerst op de lijst staan zich aan u voorstellen en met elkaar in debat gaan in debatcentrum De Bres in Leeuwarden. De kandidaten zullen onder andere ingaan over de verwachtingen over hun eventuele rol als Tweede Kamerlid, wat de Tweede Kamer voor hun betekent en ‘last but not least’ de rol van Fryslân en het Noorden in de Tweede Kamer. De kandidaten zullen debatteren aan de hand van scherpe stellingen over deze onderwerpen.

Het evenement zal min of meer als startschot van de campagne in Fryslân dienen voor deze vier partijen en om nieuwe Tweede Kamerleden ook te laten debatteren over onderwerpen die het Noorden aan het hart ligt.

Informatie evenement

Inloop vanaf 19:30

Aanvang 20:00

Klik hier voor het Facebook evenement.

Gespreksleider: Niek Donker

Koffie en Thee bij binnenkomst worden u aangeboden. Overige consumpties zijn voor eigen rekening.

De kandidaten:

Harry van de Molen (CDA)

Sinds 2014 wethouder voor de gemeente Leeuwarden. Onder andere verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte en het armoedebeleid. Nummer 8 op de lijst van het CDA tijdens de aankomende Tweede Kamerverkiezingen.

Jan Paternotte (D66)

Fractievoorzitter van D66 in Amsterdam waar de partij met 14 zetels de grootste partij in de raad is. Nummer 9 op de lijst van D66 tijdens de aankomende Tweede Kamerverkiezingen.

Frank Futselaar (SP)

Fractievoorzitter van de SP in Zwolle waar deze partij met vijf zetels in de raad zit. Nummer 11 op de lijst van de SP tijdens de aankomende Tweede Kamerverkiezingen.

Gerben Huisman (ChristenUnie)

Tienerwerker bij de Vrije baptisten gemeente De Wijngaard in Leeuwarden, staat op de elfde plaats op de kandidatenlijst van de ChristenUnie.

Met vriendelijke groet,

Het campagneteam van D66/ChristenUnie/SP/CDA