zondag 21 februari 2010

D66 Heerenveen over Duisterhout school

B&W lieten Duisterhoutschool in de kou staan!

Een afvaardiging van D66, is vanmiddag, samen met vertegenwoordigers van de andere politieke partijen, naar de Meester Duisterhoutschool geweest. Dit bezoek vond plaats op uitnodiging van ouders, die zich hebben verenigd in een actiecomité. Het politieke gezelschap werd rondgeleid door de ouders van leerlingen. Het is bedroevend om te zien in welke staat dit schoolgebouw is. Jaren al is nieuwbouw uitgesteld en al die tijd heeft er niet of nauwelijks onderhoud aan de school plaatsgevonden. Personeel, ouders en leerlingen voelen zich al jaren aan het lijntje gehouden. Bedroevend ook dat de gemeente hierin niet meer daadkracht heeft getoond. Nu, net voor de verkiezingen, vond het actiecomité een groot gehoor bij de lokale politiek. Maar liefst 8 politieke partijen uit de gemeente Heerenveen waren hier aanwezig. Waaronder natuurlijk D66, die onderwijs zeer hoog in het vaandel heeft staan. Volgens de wethouder van onderwijs, Kees Feenstra, is er nu een budget van 4 miljoen euro beschikbaar waarvoor een nieuwe locatie gebouwd zou moeten worden. De verantwoordelijkheid voor de nieuwbouw wordt door de gemeente, die eerstverantwoordelijk voor de schoolgebouwen zou moeten zijn, naar ‘de Basis’ afgeschoven. D66 is van mening dat ‘de Basis’ zich zou moeten bezighouden met haar eerste verantwoordelijkheden n.l. het onderwijs zelf en de materiële instandhouding binnen de scholen en niet met de gebouwen zelf. We hopen van ganser harte dat er nu op zeer korte termijn duidelijkheid komt over deze kwestie. Voor de leerkrachten, de leerlingen en de ouders. D66 laat het niet bij loze verkiezingspraatjes.