zondag 14 februari 2010

EERSTE PAAL SCHOLEN BOARNSTERHIM SYMBOLISCH GESLAGEN

Jarenlang duurt het getouwtrek al over de steeds smaller wordende Brede Scholen in Grou en Akkrum. D66 heeft een heimachine laten plaatsen op het braakliggende bouwterrein waar de school in Akkrum moet komen. Daar werd zaterdag symbolisch een start gemaakt met de realisatie van de twee scholen.„D66 Boarnsterhim staat voor goed onderwijs en goede huisvesting. Om een einde te maken aan de onmacht van de huidige politieke elite slaan we nu zelf symbolisch de eerste paal“ aldus MartinFrensel, lijsttrekker van D66 in Boarnsterhim. „En om het belang te onderstrepen, dat we hechten aan een spoedige bouw. Niet langer mogen uitvluchten gezocht worden om de bouw van nieuwe basisscholen in Akkrum en Grou te vertragen“.